Večina terjatev nastane v razmerju s kupci. To so terjatve v zvezi s prodajnimi pogodbami za prodane proizvode, trgovsko blago in opravljene storitve, pa tudi v zvezi z opredmetenimi osnovnimi sredstvi in drugimi prodanimi sredstvi.
Organizacija pripozna terjatev takrat, ko ima pravico terjati kupca za pogodbeno dogovorjeni znesek. Zato je trenutek pripoznanja vezan na dogovor med organizacijo (prodajalcem) in kupcem. Organizacija terjatve od prodaje blaga ali opravljenih storitev praviloma pripozna hkrati s prihodki, ni pa nujno. Pripoznanje prihodkov ni vezano na pripoznanje terjatve, ampak na izpolnitev pogojev iz SRS 15.
Da organizacija terjatev pripozna, jo mora obvladovati. To ji omogoča doseganje prihodnjih gospodarskih koristi, ki so nanjo vezane. Številne organizacije to določbo v praksi pogosto razumejo nepravilno, in sicer da morajo v bilanci stanja pripoznati vsako terjatev, za katero so